Hesse Moshtarak | حس مشترک
Share:

Listens: 16

About

«تا حالا شده شعری را بخونی یا بشنوی، بعد حس کنی شاعر دقیقا دست گذاشته روی حرف دلت؟‌»با شاداب و پادکستش «حس مشترک»، همراه می‌شویم تا ضمن آشنایی با شاعرهای معاصر و خواندن شعرهای‌شان، از حس‌های مشترکی که با آنها داریم لذت ببریم.

۲۴. پایان

همیشه از خوندن شعر برای دوستانم لذت می‌بردم. برنامه‌های «حس مشترک» فرصت خوبی بود که باز هم احساس دوران نوجوانی‌ام تکرار بشه.
Show notes

۲۳. حمید مصدق

دور میدون انقلاب، توی یه کتابفرشی با نورا گشت می‌زدیم که چشمم به کتاب حمید مصدق افتاد. اولین بار بود اسمش رو می‌شنیدم. یه صفحه رو باز کردم و ...
Show notes

۲۲. محمدعلی بهمنی

مدرسه ی راهنمایی می رفتم که تازه، آلبوم" دهاتی" وارد بازار شده بود. ترانه ی دهاتی با صدای شادمهر عقیلی و سرایش محمد علی بهمنی
Show notes

۲۰. ژاله اصفهانی

با چند استثناء، شعر اصفهانی را می‌توان ادامه سنت شهر کهن فارسی شمرد. او اغلب ایماژهایی را از شاعران کلاسیک ایران وام می‌گیرد و آن را با ملزومات شعر سی...
Show notes

۱۹. هوشنگ ابتهاج

کتاب تاسیان از آثار هوشنگ ابتهاج جزو بهترین هدیه‌هایی بود که برای تولدم گرفتم؛ به خصوص که اسمم رو توی اولین شعری که چاپ شده بود، دیدم.
Show notes

۱۸. حسین منزوی

حسین منزوی بیشتر به غزل‌سرایی معروف است اما در شعر نیمایی و سپید هم تبحر دارد. علاوه به شعر ترانه هم سروده است. در ترانه‌هایش هم به مانند اشعارش نگاه ...
Show notes

حس مشترک ۱۶. احمدرضا احمدی

احمدرضا احمدی، شاعر معاصر ایران، در سال ۱۳۱۹ در کرمان به دنیا آمد. نخستین مجموعه شعرش را با عنوان «طرح» در سال ۱۳۴۱ منتشر کرد.
Show notes

۱۵. کیوان شاهبداغی

کیوان شاهبداغی رو از نوجوانی شناختم. وقتی که برای رفتن به خونه دایی لحظه‌شماری می‌کردم تا برم توی اتاق و از لابه‌لای مجله‌ها شعرهاش رو بخونم.
Show notes

۱۴. نادر نادرپور

شعری که برای شب شعر به من رسیده بود، شعری بود از نادر نادرپور. بارها اون شعر رو با خودم مرور کردم و حس کردم مهاجرت برای خیلی ها، یک معنی مشخصی داره.
Show notes